Zarządzanie transportem dzięki fireTMS

oprogramowanie dla firm transportowych
Inelo Inelo
Blog

Zarządzanie zleceniami, kontrola płatności, fakturowanie, monitorowanie przewozów – to tylko kilka przykładów czynności, których zautomatyzowanie a daje firmom transportowym wymierne korzyści. Wysoka konkurencja oraz liczne wymagania związane z aktualnymi i nadchodzącymi przepisami pakietu mobilności powodują, że używanie narzędzi do zarządzania transportem i spedycją jest obecnie konieczne, aby sprawnie funkcjonować w branży.

To właśnie stąd wynika tak duża popularność narzędzia, jakim jest Transport Management System. Jednym z najlepszych dostępnych na rynku programów tego typu jest fireTMS. Jakie są kluczowe funkcje systemu i jak wpływa on na zarządzanie transportem w przedsiębiorstwie? Sprawdź!

Czym jest program fireTMS?

fireTMS to webowy program do kompleksowego zarządzania transportem dla przewoźników i spedycji. W ramach jednego zintegrowanego systemu można planować, realizować i rozliczać      zlecenia przewozowe.

fireTMS usprawnia i automayzuje codzienną pracę w małych, średnich oraz dużych firmach transportowych – zarówno tych, o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym. Korzystanie z zaawansowanych funkcji fireTMS przyczynia się do zmniejszenia błędów ludzkich i uporządkowania danych dotyczących transportu, pozwalając przedsiębiorstwom na sprawne przejście z dokumentacji papierowej na cyfrową.

Funkcje programu fireTMS do zarządzania transportem

Funkcjonalności systemu zostały przemyślane tak, aby kontrolować procesy w firmie, a także umożliwić efektywne zarządzanie transportem i usprawnienie codziennej pracy przewoźników, spedytorów, dyspozytorów oraz działu księgowego.

Funkcjonalności dla transportu:

  • zlecenia transportowe,
  • harmonogram pojazdów i kierowców
  • rentowność zleceń,
  • analiza kosztów floty,
  • import kosztów z kart paliwowych,
  • rozliczanie delegacji i kart drogowych,
  • zarządzanie flotą pojazdów,
  • integracja z terminalami dla kierowców,
  • monitoring realizacji zleceń,
  • analiza pustych kilometrów.

Funkcjonalności dla spedycji:

  • zlecenia spedycyjne,
  • prowizja spedytora,
  • plan załadunków i rozładunków,
  • wystawianie ładunków na portalu Trans.eu,
  • przypomnienia o polisie OCP przewoźnika,
  • przeładunki w magazynach i na trasie.

Funkcjonalności usprawniające komunikację:

  • kontakt SMS z kierowcami,
  • aplikacja mobilna dla kierowców fireTMS Driver,
  • komunikacja e-mail z kontrahentami poprzez dedykowany CRM.

Funkcjonalności dla działu księgowości:

  • fakturowanie,
  • noty obciążeniowe,
  • wezwania do zapłaty,
  • automatyczna windykacja,
  • kredyt kupiecki,
  • integracja z systemami księgowymi,
  • eksport przelewów do banków,
  • przeterminowane płatności,
  • pocztowa książka nadawcza,
  • automatyczne kursy walut.

Funkcjonalności dla analizy i zarządzania:

  • raportowanie,
  • wiele oddziałów,
  • zarządzanie uprawnieniami użytkowników,
  • giełda wewnątrzfirmowa,
  • zarządzanie dostępem wg adresu IP,
  • tagi – kategoryzacja i analiza danych.

Dodatkowe funkcje:

  • mapy dla samochodów ciężarowych,
  • import kontrahentów z platformy Trans.eu,
  • import kontrahentów po numerach NIP/EU VAT,
  • Przechowywanie dokumentów w chmurze,
  • Integracja z dostawcami GPS.

Planowanie przewozów

Harmonogram pojazdów to funkcja, która ułatwia planowanie przewozów, a także kontrolowanie floty. Narzędziem, które także wspiera planowanie jest Kalendarium wydarzeń. Zawiera  informacje o kwestiach formalnych, jak np. ubezpieczenia, serwis pojazdów, wymiana opon, szkolenia czy nieobecności kierowców. Dużym ułatwieniem są automatyczne przypomnienia o poszczególnych wydarzeniach.

W planowaniu przewozów istotnym wsparciem jest też funkcja Wolne pojazdy, przedstawiająca dane na temat dostępności poszczególnych pojazdów w określonym czasie. Dzięki temu spedytor może w prosty sposób odfiltrować pojazdy, które nie mają zaplanowanych ładunków na najbliższe dni i przypisać do nich ładunek

Zarządzanie zleceniami

fireTMS ułatwia zarządzanie na każdym etapie realizacji zlecenia: od przyjęcia zamówienia i monitoringu dostaw, aż do rozliczania i tworzenia końcowych raportów. Wszystkie dokumenty dotyczące zleceń są uporządkowane i znajdują się w jednym miejscu. Przydatną funkcją jest ocena kontrahenta, w której można blokować nieuczciwych klientów. Dużą zaletą jest integracja z GPS, która pozwala na śledzenie na mapie pojazdów firmowych. Z kolei dzięki aplikacji fireTMS Driver można szybko nawiązać kontakt z kierowcą i sprawdzać status zlecenia. Wygodnym rozwiązaniem są także Szablony ładunków, czyli funkcjonalność wykorzystywana w przypadku tworzenia cyklicznych zleceń.

Finanse i księgowość

System fireTMS usprawnia pracę księgowości. System automatycznie generuje szkic faktury po zakończeniu zlecenia oraz oferuje możliwość wysyłki faktury bezpośrednio na e-mail klienta. fireTMS zapewnia też automatyczną windykację i generowanie wezwań do zapłaty oraz not obciążeniowych. System jest zintegrowany z wybranymi programami księgowymi i Pocztą Polską, a dzięki szczegółowym raportom umożliwia zaawansowaną analizę kosztów floty.

Funkcje ułatwiające komunikację

Sprawna i dwukierunkowa komunikacja z kierowcą to jedna z kluczowych kwestii podczas realizacji zleceń transportowych. Z fireTMS wyślesz informacje o szczegółach zlecenia bezpośrednio do kierowcy – za pomocą szablonów SMS lub wspomnianej wcześniej aplikacji fireTMS Driver, w której kierowca może aktualizować status swojej pracy oraz przesyłać zdjęcia dokumentów.

Główne korzyści fireTMS w zarządzaniu transportem

Oprócz powyższych funkcjonalności, zarządzanie transportem za pomocą fireTMS niesie ze sobą szereg dodatkowych korzyści. Jedną z nich jest możliwość integracji programu z zewnętrznymi systemami poprzez API. Co szczególnie istotne – możliwość integracji obejmuje także wybrane programy księgowe oraz dostawców narzędzi telematycznych (np. GBox Assist). fireTMS umożliwia      większą kontrolę nad procesami w firmie – zarówno związanymi z realizacją zleceń, jak i planowaniem, tworzeniem dokumentacji czy kontaktem ze zleceniodawcami.

Wszyscy użytkownicy fireTMS mają dostęp do bezpłatnej pomocy technicznej przez cały okres korzystania z programu.

Zarządzanie transportem dzięki aplikacji mobilnej fireTMS Dispo

fireTMS Dispo to aplikacja dedykowana specjalnie dla spedytorów i dyspozytorów, która pozwala na całodobowy dostęp do statusów przewozów i informacji o ładunkach.

W aplikacji znajdują się wszelkie szczegóły związane z realizowanymi zleceniami. Opcja monitorowania trasy oraz wygodny czat z kierowcą umożliwiają zachowanie kontroli nad przebiegiem transportu, a w razie potrzeby – szybkie reagowanie na sytuacje w trasie.

Cena fireTMS

fireTMS dostępny jest w 3 pakietach: Basic, Premium oraz Enterprise. Aby zapoznać się ze szczegółami poszczególnych planów, zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Skontaktuj się z nami.

Wybierz sposób kontaktu najlepszy dla Ciebie.

    Biuro obsługi klienta