Inelo w Mediach

Transport bez Pakietu Mobilności - nowy kierunek dla polskich przewoźników

Liczba wydawanych zezwoleń na wjazd do Białorusi i Rosji wzrosła w 2021 – odpowiednio do 205 i 220 tysięcy. Marta Staniszewska, ekspert GBox, Grupa INELO oraz Kamil Wolański, kierownik działu ekspertów OCRK, przedstawiają analizę szans i wyzwań stojących przed polskimi przewoźnikami, którzy mogą postawić na specjalizację w transporcie na Wschód.
Czytaj więcej

TSL Stawia na LNG

Przedsiębiorcy transportowi mają do wyboru elektryki i gaz. Rzeczywistość pokazuje, że ten drugi napęd jest popularniejszy. Czy LNG stanie się wkrótce wiodącym paliwem w ciężarówce? O możliwych kierunkach rozwoju paliw alternatywnych w transporcie ciężarowym mówi Marta Staniszewska, ekspert GBox i Inelo.
Czytaj więcej

Pierwsze „brexitowe śliwki robaczywki”, ale ma się unormować

Najbardziej widoczną konsekwencją Brexitu dla TSL jest przywrócenie kontroli granicznych w przewozie dóbr pomiędzy krajami Wspólnoty i Wielką Brytanią. Choć początku zmian nie należy zaliczyć do udanych, zdaniem Tomasza Czyża, eksperta GBox z Grupy INELO sytuacja wkrótce powinna wrócić do normy.
Czytaj więcej

Nowy trend w branży, czyli kilka słów o dywersyfikacji przychodu

Wśród przedsiębiorców transportowych wzrosło zainteresowanie inwestycjami w warsztaty, myjnie, czy powierzchnie magazynowe. Na rynku można również znaleźć firmy, które odnajdują się w imporcie i sprzedaży pojazdów, niejednokrotnie prowadząc przy tym własny transport czy spedycję.
Czytaj więcej

Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?

Dzięki telematyce poznajemy dokładną lokalizację samochodu w czasie rzeczywistym, uzyskując jednocześnie wgląd w raporty spalania oraz, np. dostępny czas pracy danego kierowcy. Jednak, z drugiej strony, za kierownicą ciężarówki siedzą truckerzy, obawiający się ciągłej kontroli ze strony szefa. Komentuje Tomasz Czyż, ekspert GBox Grupy Inelo.
Czytaj więcej

Pakiet Mobilności a transport „busami” – co i kiedy zmieni się w lekkich przewozach

Co czeka przedsiębiorców opierających biznes na samochodach o DMC do 3,5 tony? Od kiedy zaczną obowiązywać tachografy w „busach” i jakie obowiązki będą ciążyć na przedsiębiorstwach transportowych? Arkadiusz Góra, ekspert OCRK z Grupy INELO podsumowuje nadchodzące zmiany.
Czytaj więcej

TSL w dobie home office

Wykonywanie obowiązków poza obszarem firmy staje się coraz bardziej popularne. Według badań nawet 57% pracodawców jest chętnych do wprowadzenia pracy zdalnej długofalowo. Jednak nie każdy miał okazję komfortowo dostosować się do nowych realiów. Jak skutecznie organizować zdalny back-office w TSL? Odpowiada Dawid Kochalski, ekspert Grupy Inelo.
Czytaj więcej

Nielegalne kary dla przewoźników za nacisk do 11,5 tony

Kierowcy poruszający się pojazdami o nacisku 11,5 tony na oś będą mogli poruszać się bez ograniczeń po wszystkich drogach publicznych w Polsce. To skutek wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który uznał ograniczenia do 8 i 10 ton za bezprawny i zrównał tym samym krajowe przepisy z tymi obowiązującymi w całej Wspólnocie.
Czytaj więcej

Przewoźnik musi oferować zjazd na bazę lub do domu, ale kierowca nie musi zjechać

20 sierpnia w życie weszły pierwsze zapisy “Pakietu Mobilności”, a wśród nich obowiązek organizowania kierowcom powrotu do domu lub na bazę, co najmniej raz na cztery tygodnie. Zapis ten od razu wzbudził sporo kontrowersji, będąc bardzo ogólnym i pozostawiając wiele możliwych interpretacji
Czytaj więcej

Kontrole płacy minimalnej w Niemczech, Austrii i Francji – co i jak?

Eksperci Grupy INELO ostrzegają, że w Niemczech, Francji oraz szczególnie w Austrii pojawia się coraz więcej kontroli związanych z respektowaniem dyrektywy o płacy minimalnej i delegowaniu pracowników w transporcie. Komentuje Łukasz Włoch, ekspert OCRK i Bartłomiej Zgudziak, ekspert ds. rozliczeń i analiz, Grupa INELO.
Czytaj więcej

Bez GPS-u transport by stanął, a wszystko zaczęło się od Sputnika i samolotu

System GPS znajdziemy dziś nie tylko w urządzeniach do wskazywania trasy. Pilnuje też przestrzegania norm czasu pracy, pozwala planować zadania dla całych flot, steruje działaniem tempomatów, nadzoruje ruch ładunków objętych akcyzą, pilnuje tranzytu żywności przez Rosję, pozwala płacić za niemieckie drogi i spełnia wiele innych mniej oczywistych funkcji.
Czytaj więcej

Skontaktuj się z nami.

Wybierz sposób kontaktu najlepszy dla Ciebie.

    Biuro obsługi klienta