Nie jest to nowy akt prawny, jednak proponowane regulacje wprowadzają zmiany, które mogą mieć ogromny wpływ na sytuację polskich firm transportowych. Zmiany, które zostały ostatecznie przegłosowane, wpływają realnie na wzrost kosztów i zmniejszenie konkurencyjności polskich firm poprzez utrudnienie w świadczeniu usługi na terenie Unii Europejskiej.
W 2022 r. zmiany dotkną międzynarodowy przewóz zarobkowym pojazdowym od 2,5 do 3,5 t. Od nowego roku zacznie obowiązywać wymóg w kwestii spełnenia warunków dotyczących przewoźnika drogowego oraz uzyskania licencji transportowej. Dodakowo będzie należało wykazać zabezpieczenie finansowe na każdy pojazd do 3,5 t.
Zasady podlegania pod delegowanie w zależności od wykonywanego rodzaju operacji transportowych – do tej pory w interpretacji poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej.
Łatwiejsze kontrole to jeden z celów nowych przepisów, realizowany na wielu płaszczyznach. Szeroko zakrojona digitalizacja stanowi istotny element strategii przyjętej w Unii Europejskiej dla transportu drogowego, mając tym samym szczególne znaczenie dla zagadnienia dotyczącego kontroli.
Co zyskasz?