Dwudniowe szkolenie w Dover poprowadzone przez Michała Franczyka oraz Mateusza Włocha, to efekt zmieniających się przepisów oraz wprowadzenia na rynek europejski tachografów inteligentnych drugiej wersji. Od sierpnia 2023 roku nowe tachografy są instalowane w nowych ciężarówkach, a od 2025 roku staną się podstawowym wyposażeniem we wszystkich pojazdach ciężarowych w transporcie międzynarodowym.
Większa skuteczność działań
Wprowadzenie nowych urządzeń ma na celu m.in. zwiększyć skuteczność działań europejskich służb kontrolnych, w czym ma pomóc automatyczna rejestracja przekroczeń granic w obrębie Unii Europejskiej za pomocą lokalizacji GNSS. Oznacza to, że pozycja pojazdu będzie zapisywana w pamięci tachografu i możliwa do odtworzenia przez odpowiednie służby.
Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się od naszych ekspertów, jak i za pomocą jakich funkcjonalności w programie Tachoscan Control analizować przejechane odcinki oraz położenie ciężarówki, tak żeby ewentualne nieprawidłowości zostały wykryte.
Zakończone szkolenie sprzyjało również aktywnej wymianie doświadczeń, co w połączeniu z nabyciem nowych umiejętności na pewno wpłynie na wysoką skuteczność działań celników z Wielkiej Brytanii.