Karty i nowe tachografy będą na czas – pod znakiem zapytania zostaje ich dostępność

spotkanie corte 2
Inelo Inelo
Aktualności

Nowe tachografy G2V2, projekt TRACE 2 oraz elektryczne ciężarówki i problemy, które niosą ze sobą ekologiczne rozwiązania – to najważniejsze tematy, które poruszono w trakcie ostatniego spotkania CORTE w Brukseli.

Wydarzenie miało charakter hybrydowy, ale zdecydowana większość uczestników pojawiła się osobiście. Na miejscu nie zabrakło również naszej delegacji: Piotra Żółtego, International Business Development Director oraz Małgorzaty Pander, International Development Expert.

Na spotkaniu poruszone zostały tematy dotyczące zarówno różnych rodzajów transportu, a przede wszystkim kobotaży wraz z przykładami (TRACE 2), a także elektrycznych ciężarówek oraz ładowania ich baterii w kontekście przepisów dotyczących czasu pracy, czy też potencjalnych problemów rozładowywania się akumulatorów, a tym samym przerwy w zasilaniu tachografu.

Dwóch producentów już gotowych

Jednak najważniejszym tematem przedstawionym przez Romain Durand z ramienia Komisji Europejskiej były nowe tachografy G2V2. Na ten moment wiadomo już, że dwóch wiodących  producentów – Continental oraz Stoneridge otrzymali wszystkie wymagane certyfikaty od JRC, a to oznacza, że będą w stanie dostarczyć na czas nowe tachografy. Dłużej natomiast poczekamy na urządzenia od Efas.

Karty do tachografów na czas

Dodatkowo Romain Durand przedstawił informację dotyczącą nowych kart do tachografów (G2V2) oraz firm i krajów posiadających już niezbędne certyfikaty do ich wydawania. Ważną informacją dla polskich przewoźników jest, że PWPW oraz Thales, która dostarcza karty do większości krajów EU, otrzymały homologację i mogą wydawać nowe karty.

Aktualnie pod znakiem zapytania pozostaje jeszcze kwestia dostępności na rynku odpowiedniej ilości tachografów, ale na odpowiedź musimy poczekać do końca sierpnia.

Miły akcent na koniec spotkania

Na sam koniec miłym akcentem było oficjalne pożegnanie odchodzącego na emeryturę holenderskiego inspektora Hansa Drijer’a współpracującego z CORTE jeszcze zanim pojawiło się Rozporządzenie 561/2006, w którego przygotowaniu miał swój udział, wnosząc wiele praktycznych uwag, podobnie jak przy innych przepisach, szczególnie w kontekście ich interpretacji. Podziękowania za wieloletni wkład i bardzo miłą współpracę oraz życzenia złożył Remy Russoto (CEO – CORTE) oraz  osobiście Ewa Ptaszyńska z Komisji Europejskiej (Deputy Head of Unit Road Transport Policy – DG Move). To właśnie dzięki takim inspektorom rośnie poziom bezpieczeństwa na europejskich drogach.

Skontaktuj się z nami.

Wybierz sposób kontaktu najlepszy dla Ciebie.

    Biuro obsługi klienta