Pobierz najnowszy numer kwartalnika i sprawdź, czy jesteś gotowy na nowy ład transportowy

Inelo Inelo
Aktualności

Branża transportowa nie lubi spokoju, mimo że zdecydowana większość przedsiębiorców by go oczekiwała. Ostatni czas pokazał dobitnie, że transport cechuje dynamika, a firmy transportowe muszą umieć się odnaleźć w ciągle zmieniającym się środowisku. Jak bumerang powraca temat pakietu mobilności – zestawu propozycji przepisów mających regulować transport drogowy w ramach Unii Europejskiej. Jego konsekwencje będą mocno odczuwalne, dlatego już możemy mówić o nowym ładzie transportowym, który zacznie obowiązywać od przyszłego roku.

I to właśnie na nowym ładzie transportowym, a także zmianach w 2022 roku, skupili się nasi eksperci w artykule numeru. Kamil Wolański, Kierownik Działu Ekspertów i Łukasz Włoch, Główny Ekspert ds. Analiz i Rozliczeń, postanowili przyjrzeć się dokładnie opublikowanemu 29.07.2021 roku rewolucyjnemu projektowi zmian, który dotyczy między innymi ustawy o czasie pracy kierowców. Zaproponowany przez Ministerstwo Infrastruktury projekt związany jest nie tylko z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego, który to poddał w wątpliwość sens istnienia instytucji podróży służbowej w przypadku pracowników stale przemieszczających się (kierowców), ale również z pakietem mobilności. Prace nad projektem ustawy w dalszym ciągu trwają, jednak już należy planować koszty na 2022 rok, które muszą zostać skorygowane w porównaniu do tych z 2021 roku. Pierwszy kwartał nowego roku z symboliczną datą 2 lutego na pewno zostanie na długo zapamiętany jako czas, w którym nastąpiły jedne z największych modyfikacji w rozliczaniu czasu pracy kierowców od kilkunastu lat, na poziomie zarówno polskim, jak i europejskim.

Z Inelo zawsze na bieżąco

Zostając w temacie pakietu mobilności, zachęcamy do lektury artykułu Bartłomieja Zgudziaka, Eksperta OCRK ds. Analiz i Rozliczeń, który  jest członkiem Grupy Ekspertów ds. delegowania kierowców, powołanej przez Dyrekcję Generalną Komisji ds. Mobilności i Transportu (DG MOVE). Obecność Bartłomieja Zgudziaka w spotkaniach Grupy Ekspertów, jest gwarancją, że klienci Inelo będą na bieżąco informowani o przyjętych wytycznych dotyczących nowych przepisów, co pomoże uniknąć ewentualnych kar w przyszłych kontrolach.

Wywiad z W&W Transport – Partnerem Biznesowym Grupy Inelo

Zachęcamy również do lektury wywiadu z Przemysławem Włodarczykiem, Member of the Board of Directors w W&W Transport, z którym rozmawiamy między innymi o tym, jak zmieniła się na przestrzeni lat branża transportowa oraz dlaczego cyfryzacja to jedyna droga rozwoju logistyki. W&W Transport to polska firma transportowa z ponad 45-letnim doświadczeniem, która jest doskonałym przykładem na to, że dynamiczny rozwój oraz silna pozycja na rynku, były możliwe nie tylko dzięki doświadczeniu, ale również poprzez podejmowane dobre decyzje. Wśród nich należy wymienić  inwestycje w najlepsze rozwiązania dla branży transportowej.

Wysokie dopasowanie technologiczne

Na koniec z niekrytą radością informujemy, że Grupa Inelo staje się międzynarodowym liderem telematycznym, nabywając 73,5 proc. udziałów słoweńskiej spółki telematycznej CVS Mobile. Tym samym jesteśmy liderem w obszarze zintegrowanych rozwiązań technologicznych dla transportu ciężkiego w regionie CEE/SEE, z łączną liczbą blisko 70 000 urządzeń i dostępem do 10 rynków europejskich. Dla Inelo to trzecia transakcja w ostatnich latach. Wcześniej przejęło polskie spółki NUSS, a także Marcos Bis – wyspecjalizowanego gracza, który dostarcza oprogramowanie typu TMS firmom transportowym, łącząc tym samym obie linie biznesowe i zapewniając szeroką bazę produktów w ramach strategii one stop shop.

Nowy numer kwartalnika dostępny dla czytelników newslettera

Najnowszy numer kwartalnika Czas na transport dostępny jest wyłącznie dla czytelników newslettera INELO. Aby otrzymać dostęp do kwartalnika w wersji elektronicznej i unikalnych treści oraz porad, należy zostać naszym subskrybentem.

Kwartalnik już dostępny!

Skontaktuj się z nami.

Wybierz sposób kontaktu najlepszy dla Ciebie.

    Biuro obsługi klienta