Relacja z konferencji Szacowanie ryzyka w transporcie

Inelo Inelo
Brak kategorii

14 września br. w poznańskim hotelu Andersia odbyła się pierwsza organizowana we współpracy z firmą OCRK, Truck&Business konferencja dla transportu pt. „Szacowanie ryzyka w transporcie”.

Ryzyko w transporcie jest i tego nie da się uniknąć. Pytanie tylko, co zrobić aby zminimalizować go do minimum. Odpowiedzi na to pytanie próbowało udzielić 9 prelegentów, którzy na co dzień mają styczność z firmami transportowymi:

  • dr hab. Inż. Zdzisław Kordel (Uniwersytet Gdański)
  • Małgorzata Stocerz (INELO)
  • Kamil Korbuszewski (GBOX Assist)
  • Sebastian Hunicz (OCRK)
  • Euzebiusz Jasiński (ZMPD)
  • Łukasz Włoch (OCRK)
  • Łukasz Chwalczuk (Kancelaria Prawna Irudica)
  • Jacek Machocki
  • Mateusz Śmiglak (WITD Poznań)

Wskaźniki w transporcie

Perspektywa dla przedsiębiorstwa transportowego nie wyglądają zbyt obiecująco. Z uwagi na to, iż największy rozwój ośrodków produkcyjnych mamy już za sobą, obecnie powstaje niewiele nowych miejsc skąd można zabierać/dowozić towar, co automatycznie prowadzi do zmniejszenia potencjału przewozowego. Ponadto w ostatnim czasie w całej Europie wprowadzane są przepisy prawa, które negatywnie wpływają na opłacalność pracy przewoźników.

Manipulacje w transporcie

Wielu z przewoźników traktuje manipulacje jako „niewielkie grzeszki”. W rzeczywistości mogą przełożyć się na ogromne straty finansowe. Wykrycie przez Inspekcję manipulacji na drodze to nie tylko mandat (decyzją administracyjną nawet do 5000 zł w Polsce). Ale szczegółowa kontrola na drodze wiąże się z opóźnieniem dostawy, co dodatkowo może zwiększyć poniesione koszty. Ponadto, w Polsce kary są jeszcze stosunkowo łagodne. W krajach europejskich kary za nadużycia są już dużo bardziej dotkliwe:

  • Francja – 30 000 Euro
  • Holandia – 88 000 Euro
  • Irlandia czy Wielka Brytania – nawet więzienie do 5 lat.

Rozliczania delegacji i ryczałtów kierowcy

Po wprowadzeniu Loi Macron (we Francji) czy MiLog (w Niemczech) niejednokrotnie rozliczanie delegacji spędza przewoźnikom sen z powiek. Proces ręcznego rozliczania delegacji na podstawie informacji podanych przez kierowcę sprawia, że przedsiębiorca może wypłacić zawyżone bądź zaniżone stawki delegacji bądź ryczałtów. To z kolei może przełożyć się na:

  • Roszczenia kierowców z tytułu niewłaściwie wypłaconych należności,
  • Kontrole służb, mandaty i kary administracyjne,
  • Postępowania sądowe,
  • Nieefektywne wykorzystanie posiadanych zasobów.

W tym miejscu rekomendowane jest zautomatyzowanie tego systemu w oparciu o narzędzia dostępne na rynku: GBOX Assist oraz system 4Trans.

Minimalizowanie ryzyka w firmie transportowej

Przede wszystkim firmy transportowe muszą nauczyć się przestrzegania obowiązujących przepisów. To połowa sukcesu, która prowadzi o zmniejszenia ryzyka w transporcie.

ZAPRASZAMY:

Pełna relacja z wydarzenia > TUTAJ

Skontaktuj się z nami.

Wybierz sposób kontaktu najlepszy dla Ciebie.

    Biuro obsługi klienta