Wymóg w kwestii spełnienia warunków, dotyczących przewoźnika drogowego oraz uzyskania licencji transportowej – to tematy, nad którymi dyskutowano wielokrotnie na przestrzeni ostatnich lat. Od maja 2022 roku, blisko 37 tysięcy polskich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony, żeby móc jeździć na terenie Unii Europejskiej, musi posiadać licencje.
Należy pamiętać, że za brak licencji, firma transportowa może otrzymać karę w wysokości nawet 12 tys.za każdą kontrolę drogową, a także utracić dobrą reputację, dlatego też nie warto wyruszać w trasę bez ważnych uprawnień.
Pobierz darmowego ebooka
Pobierz darmowego ebooka i upewnij się, czy jesteś na bieżąco z przepisami dla pojazdów o DMC do 3.5 tony i dowiedz się, jakie zmiany czekają Cię w najbliższej przyszłości.
Co znajdziesz w ebooku?
Transport lekki w gronie licencjonowanych przewoźników – jaki jest cel zmian?
Nowe przepisy pakietu mobilności – obowiązek uzyskania licencji na transport do 3,5 tony
- Kto nie musi ubiegać się o licencję wspólnotową?
- Prywatny oraz zarobkowy przewóz busem – jakie są różnice?
- Pakiet mobilności a busy do 9 miejsc
- Obowiązki dla firmy z licencją na transport międzynarodowy
- Transport do 3,5 tony – wymagania dla przewoźnika bez licencji
- Zabezpieczenie finansowe
- Zarządzający transportem
- Licencja – jaki będzie koszt?
Co grozi za brak ważnych uprawnień?
- Utrata dobrej reputacji a licencja transportowa
Co dalej
- Tachograf w busach