Aktywacja Modułu Płaca Zagraniczna w 4Trans: Jak to zrobić?

4trans
Inelo Inelo
Blog

Pakiet mobilności obejmuje różnorodne aspekty, takie jak ograniczenia czasu pracy kierowców czy regulacje dotyczące czasu odpoczynku oraz dostępu do rynku transportowego. Szereg zmian dotyczy rozliczania płacy zagranicznej, w związku z czym jedną z kluczowych kwestii stało się prawidłowe rozróżnienie poszczególnych rodzajów transportu: bilateralnego, cross-trade, kabotażu oraz tranzytu. Dużą pomocą w tej sytuacji jest zautomatyzowanie tego procesu. Aktualizacja Modułu Płaca Zagraniczna w 4Trans zapewnia zgodność z przepisami oraz optymalizację wyliczeń i oszczędność czasu. Jak aktywować moduł oraz jakie są wymagania? O wszystkim dowiesz się z poniższego artykułu – zapraszamy!

Czym jest Moduł Płaca Zagraniczna w 4Trans?

Moduł Płaca Zagraniczna stanowi odpowiedź na wyzwania związane z prawidłowym rozliczaniem płacy zagranicznej w sposób zgodny z przepisami, które narzucił pakiet mobilności. Za pomocą modułu możesz importować i wprowadzać załadunki i rozładunki, a tym samym w sposób automatyczny i zgodny z najnowszymi wytycznymi określać, które odcinki podlegają pod płace zagraniczne. Przypomnijmy – do odcinków polegających zaliczamy operacje cross-trade i kabotaż, natomiast odcinki wyłączone to tranzyt i transport bilateralny.

Korzyści korzystania z Modułu Płaca Zagraniczna

Jedną z największych korzyści, jakie daje aktywacja Modułu Płaca Zagraniczna w 4Trans jest zgodność z aktualnymi przepisami i bezpieczeństwo podczas kontroli – program tworzy ewidencję czasu pracy oraz raporty wymagane przez służby kontrolne od momentu wejścia w życie pakietu mobilności. Moduł tworzy odcinki płacy zagranicznej na podstawie danych o przekraczaniu granic z tachografu i karty kierowcy, a samo obliczenie wynagrodzenia jest możliwe za pomocą zaledwie dwóch kliknięć.

Moduł Płaca Zagraniczna w 4Trans to możliwość budowania indywidualnych składników wynagrodzenia, zgodnie z przepisami poszczególnych krajów. Na podstawie miejsc załadunku i rozładunku wyznaczany jest rodzaj transportu i płatne odcinki. Baza składników jest na bieżąco aktualizowana przez ekspertów Inelo, a stawki są importowane w sposób automatyczny.

Wymagania do aktywacji Modułu Płaca Zagraniczna

Aby aktywować Moduł Płaca Zagraniczna w 4Trans, niezbędna jest aktualizacja klucza licencyjnego. Wymagania minimalne, które użytkownik musi spełnić, aby korzystać z modułu to:

  • program 4Trans w wersji 6.0.1 lub wyższej,
  • aktywny moduł Płacy Zagranicznej na kluczu licencyjnym.

Krok po kroku: Aktywacja Modułu Płaca Zagraniczna w 4Trans

Jak aktywować moduł w 4Trans? Poznaj najważniejsze kroki:

  • krok 1: aby rozpocząć, zaloguj się do systemu i przejdź do menu głównego. Następnie wybierz „Dane podstawowe” oraz „Ustawienia”. W panelu administracyjnym znajdziesz opcję „Użytkownicy”.
  • krok 2: dostosuj Dostęp do Modułu Płaca Zagraniczna. Dostępne są dwie opcje logowania: StandardUser lub Zaawansowane. W przypadku logowania jako StandardUser widoczny będzie tylko jeden użytkownik, dla którego należy ustawić dostęp do Modułu Płaca Zagraniczna. Jeśli jednak konfiguracja obejmuje wielu użytkowników i logujesz się, wybierając opcję „Zaawansowane”, będziesz miał możliwość dostosowania dostępu do Modułu Płaca Zagraniczna dla każdego użytkownika indywidualnie.
  • krok 3: konfiguracja dostępu do modułu. Wybierz konkretnego użytkownika – w tym celu kliknij ikonę edycji (ołówek) lub dwukrotne na nazwę użytkownika. To otworzy okno edycji użytkowników.
  • krok 4: w oknie uprawnień odszukaj opcję Moduł Płaca Zagraniczna i zaznacz go. To zapewni wybranemu użytkownikowi dostęp do tego modułu.
  • krok 5: upewnij się, że dokładnie przeprowadziłeś konfigurację dostępu. Następnie kliknij przycisk zapisywania zmian. Zamykając okno konfiguracji programu, potwierdź swoje zmiany.

Po zakończeniu konfiguracji i zapisaniu zmian pamiętaj, że konieczny jest restart programu 4Trans. Jest to niezbędne, aby zmiany w ustawieniach użytkowników oraz uprawnieniach do modułów zostały właściwie wprowadzone i zaakceptowane.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania w zakresie działania naszych produktów, zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta oraz do naszego FAQ, w którym znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Skontaktuj się z nami.

Wybierz sposób kontaktu najlepszy dla Ciebie.

    Biuro obsługi klienta