Pakiet mobilności obejmuje różnorodne aspekty, takie jak ograniczenia czasu pracy kierowców czy regulacje dotyczące czasu odpoczynku oraz dostępu do rynku transportowego. Szereg zmian dotyczy rozliczania płacy zagranicznej, w związku z czym jedną z kluczowych kwestii stało się prawidłowe rozróżnienie poszczególnych rodzajów transportu: bilateralnego, cross-trade, kabotażu oraz tranzytu. Dużą pomocą w tej sytuacji jest zautomatyzowanie tego procesu. Aktualizacja Modułu Płaca Zagraniczna w 4Trans zapewnia zgodność z przepisami oraz optymalizację wyliczeń i oszczędność czasu. Jak aktywować moduł oraz jakie są wymagania? O wszystkim dowiesz się z poniższego artykułu – zapraszamy!
Czym jest Moduł Płaca Zagraniczna w 4Trans?
Moduł Płaca Zagraniczna stanowi odpowiedź na wyzwania związane z prawidłowym rozliczaniem płacy zagranicznej w sposób zgodny z przepisami, które narzucił pakiet mobilności. Za pomocą modułu możesz importować i wprowadzać załadunki i rozładunki, a tym samym w sposób automatyczny i zgodny z najnowszymi wytycznymi określać, które odcinki podlegają pod płace zagraniczne. Przypomnijmy – do odcinków polegających zaliczamy operacje cross-trade i kabotaż, natomiast odcinki wyłączone to tranzyt i transport bilateralny.
Korzyści korzystania z Modułu Płaca Zagraniczna
Jedną z największych korzyści, jakie daje aktywacja Modułu Płaca Zagraniczna w 4Trans jest zgodność z aktualnymi przepisami i bezpieczeństwo podczas kontroli – program tworzy ewidencję czasu pracy oraz raporty wymagane przez służby kontrolne od momentu wejścia w życie pakietu mobilności. Moduł tworzy odcinki płacy zagranicznej na podstawie danych o przekraczaniu granic z tachografu i karty kierowcy, a samo obliczenie wynagrodzenia jest możliwe za pomocą zaledwie dwóch kliknięć.
Moduł Płaca Zagraniczna w 4Trans to możliwość budowania indywidualnych składników wynagrodzenia, zgodnie z przepisami poszczególnych krajów. Na podstawie miejsc załadunku i rozładunku wyznaczany jest rodzaj transportu i płatne odcinki. Baza składników jest na bieżąco aktualizowana przez ekspertów Inelo, a stawki są importowane w sposób automatyczny.
Wymagania do aktywacji Modułu Płaca Zagraniczna
Aby aktywować Moduł Płaca Zagraniczna w 4Trans, niezbędna jest aktualizacja klucza licencyjnego. Wymagania minimalne, które użytkownik musi spełnić, aby korzystać z modułu to:
- program 4Trans w wersji 6.0.1 lub wyższej,
- aktywny moduł Płacy Zagranicznej na kluczu licencyjnym.
Krok po kroku: Aktywacja Modułu Płaca Zagraniczna w 4Trans
Jak aktywować moduł w 4Trans? Poznaj najważniejsze kroki:
- krok 1: aby rozpocząć, zaloguj się do systemu i przejdź do menu głównego. Następnie wybierz „Dane podstawowe” oraz „Ustawienia”. W panelu administracyjnym znajdziesz opcję „Użytkownicy”.
- krok 2: dostosuj Dostęp do Modułu Płaca Zagraniczna. Dostępne są dwie opcje logowania: StandardUser lub Zaawansowane. W przypadku logowania jako StandardUser widoczny będzie tylko jeden użytkownik, dla którego należy ustawić dostęp do Modułu Płaca Zagraniczna. Jeśli jednak konfiguracja obejmuje wielu użytkowników i logujesz się, wybierając opcję „Zaawansowane”, będziesz miał możliwość dostosowania dostępu do Modułu Płaca Zagraniczna dla każdego użytkownika indywidualnie.
- krok 3: konfiguracja dostępu do modułu. Wybierz konkretnego użytkownika – w tym celu kliknij ikonę edycji (ołówek) lub dwukrotne na nazwę użytkownika. To otworzy okno edycji użytkowników.
- krok 4: w oknie uprawnień odszukaj opcję Moduł Płaca Zagraniczna i zaznacz go. To zapewni wybranemu użytkownikowi dostęp do tego modułu.
- krok 5: upewnij się, że dokładnie przeprowadziłeś konfigurację dostępu. Następnie kliknij przycisk zapisywania zmian. Zamykając okno konfiguracji programu, potwierdź swoje zmiany.
Po zakończeniu konfiguracji i zapisaniu zmian pamiętaj, że konieczny jest restart programu 4Trans. Jest to niezbędne, aby zmiany w ustawieniach użytkowników oraz uprawnieniach do modułów zostały właściwie wprowadzone i zaakceptowane.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania w zakresie działania naszych produktów, zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta oraz do naszego FAQ, w którym znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.