Avatar
    Irek 30 października 2024

    Czy wymagana będzie wymiana tachografów w przypadku braku wykonywania transportu zarobkowego transgranicznie – np. w przypadku konieczności skierowania pojazdu na serwis do Polski?

    Wszystko zależy od tachografu jaki jest zamontowany w pojeździe. W przypadku, gdy uszkodzeniu ulegnie tachograf G2V1 (montowane od czerwca 2019) należy taki tachograf wymienić na najnowszy G2V2, niezależnie od tego gdzie pojazd będzie użytkowany. W przypadku uszkodzenia tachografu G1 można wymienić taki tachograf na inny pierwszej generacji (G1V3), lecz należy pamiętać, że nie będzie można takiego pojazdu użytkować po 1.1.2025 w innym kraju członkowskim UE.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Zobacz najbardziej aktualną odpowiedź w tym temacie dodaną przez
    Mateusz Włoch Ekspert ds. rozwoju i szkoleń

    Pozostałe pytania i odpowiedzi (2)

    Pytanie

    Avatar
    Maciej 24 stycznia 2025

    Dzień dobry. Zwracam się do Pana z pytaniem. Czy muszę mieć zamontowany nowy tachografu 2 Jeśli nie prowadzimy działalności zarobkowej, a samochód służy nam do celów hobbistycznych. Transportujemy w naszym stowarzyszeniu golebie pocztowe na tzw loty?

    Odpowiedź

    Mateusz Włoch Ekspert ds. rozwoju i szkoleń 25 lutego 2025

    To zależy od tego czy w tym pojeździe przy tego typu transporcie musi być zamontowany i czy jest zamontowany tachograf. Jeśli tachograf jest zamontowany, a przepisy wskazują, że powinien być używany to nie ma wyjątku dot. wymiany tachografów. Innymi słowy, aby wjechać do innego kraju UE pojazd musi być wyposażony obecenie w tachograf G2V1 lub G2V2, a od sierpnia 2025 wyłącznie w tachograf G2V2.

    Chcesz zadać dodatkowe pytanie w tym temacie?