en
2017.09.07 Piotr Pietrasina

Inteligentne tachografy – sposób KE na zminimalizowanie manipulacji tachografami

Już od 15 czerwca 2019r. zaczną obowiązywać wspólne regulacje dla unijnego rynku transportowego dotyczące obligatoryjnego wyposażania nowych pojazdów ciężarowych w tzw. inteligentne tachografy. Zapraszamy do zapoznania się z wypowiedzią Małgorzaty Stocerz dla NewsrTV.

 

Głównym celem opracowanego i przyjętego załącznika IC do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady i Rady (UE) Nr 165/2014, który precyzuje kwestię budowy i zasad użytkowania inteligentnych tachografów, było przede wszystkim ograniczenie  możliwości stosowania manipulacji przez kierowców zawodowych oraz wprowadzenie nowych narzędzi kontroli bez konieczności  zatrzymywania pojazdu.

Jak mówi Małgorzata Stocerz, Kierownik ds. Kluczowych Klientów i Obsługi Służb Kontrolnych INELO, która uczestniczy w konsultacjach KE dotyczących załącznika IC „zminimalizowanie manipulacji jest jednym z najważniejszych wyzwań, przed którym stoi branża transportowa. Wprowadzenie tachografów cyfrowych w 2006 r. miało zapobiec nielegalnym praktykom. Okazało się jednak, że urządzenia cyfrowe, podobnie jak analogowe, są narażone na zewnętrzną ingerencję. Potwierdzają to dane opublikowane w 2014 r. przez Komisję Europejską, z których wynika, że w co trzecim pojeździe dochodzi do oszustw dotyczących rejestrowania czasu pracy oraz odpoczynku”

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem NewsrTV, w którym Małgorzata Stocerz odpowiada na najważniejsze pytania związane z perspektywą inteligentnych tachografów.

Materiał dostępny w zakładce INELO w mediach

  Tagged: ,

Ostatnie wpisy

Facebook